پرسش های متداول شما عزیزان:

1منظور از دامین یا دامنه چیست ؟
دامنه در حقیقت نام وب سایت شما می باشد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی رایج عبارتند از .com ،.net و .org که دارای مصارف عمومی می باشند و هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. در ثبت این دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با اولویت درخواست ثبت می شوند
2هاست چیست ؟
هاست (Host) در زبان انگلیسی به معنی میزبان است. یعنی میزبانی سایت شما برعهده شرکتی است که شما انتخاب کردید. Host یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. محتوای این کامپیوتر یک سیستم عامل است که شما انتخاب کردید لینوکس یا ویندوز. و در درایو های دیگر محتوایی که شما از طریق cpanel برای سایت خود ریخته اید وجود دارد. پس Host هم یک کامپیوتر است که با وسایل جانبی پیشرفته و مودم های مخصوص ، به cpanel متصل شده و در شبکه اینترنت پخش می شود.
3آیا شرکت نیو دایو از سایت های طراحی شده پشتیبان گیری (بکاپ) انجام می دهد ؟
بله ، بعداز طراحی و تحویل کار از کل اطلاعات یک بکاپ تهیه میکند تا در صورت نیاز بکاپ اولیه بازگردانی گردد.
4آیا امکان افزایش هاست و پهنای باند وجود دارد ؟
شما می توانید هر لحظه هاست (فضای میزبانی) و پهنای باند سایتتان را افزایش دهید. فقط هزینه آن باید استعلام گردد.
5منظور از پیاده سازی سایت چیست؟
برنامه نویسی و کدنویسی یک وب سایت بر اساس طرحی که قبلا توسط طراح آماده شده را پیاده سازی یا توسعه آن می گویند. در واقع پیاده سازی جان بخشیدن به طرح با کد است !
6افزونه چیست ؟
افزونه، قطعه کدی است که امکان ویژه ای را به سایت اضافه میکند.مثلا افزونه ایجاد نظرسنجی.
7مراحل راه اندازی وب سایت چیست؟
انتخاب نام مناسب برای سایت • ثبت نام وب سایت یا دامنه و اجاره فضا جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت • هدف گذاری ، بررسی رقبا و تحلیل لطلاعات شرکت • طراحی قالب گرافیکی وب سایت • برنامه نویسی بخشهای مورد نظر • تست و راه اندازی اولیه • تحلیل آماری وب سایت • آموزش بخشهای مدیریتی وب سایت • پشتیبانی وب سایت
8وب سایت واکنش گرا (Responsive) چیست؟
در گذشته برای نمایش یک سایت در موبایل یک طراحی مجزا انجام می دادند در این نوع طراحی سرور با توجه به شناسه مرورگر کاربر تشخیص می داد که کاربر سایت را با موبایل بازدید می کند در این حالت محتوای موبایل را در همان آدرس به او نشان می داد یا او را به URL مخصوص موبایل هدایت می نمود. اما در طراحی سایت واکنش گرا که بیشتر به همان Responsive Webdesign مشهور است ساختار لایه های سایت به صورت شناور طراحی می شود و با کمک خاصیت Media در تگ Link با توجه به سایز صفحه css مربوطه بارگزاری می شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و چینش محتوا در ابعاد مختلف می شود.اگر میخواهید سایت خود را از نظر ریسپانسیو بودن تست کنید در مرورگر فایرفاکس از کلیدهای ترکیبی ctrl+shift+m استفاده نمایید.
9HTML چیست؟
زمانیکه شما داخل صفحات یک وب سایت می گردید اجزای گوناگونی را می بینید که تمام آنها در یک چیز مشترک هستند و آن زبان یا کدی است که آنها را تولید می کند که این زبان HyperText Markup Language یا همان HTML می باشد.
10فروشگاه اینترنتی چیست؟
فروشگاه طراحی شده بر روی اینترنت است که فروشندگان می توانند کالاها و محصولات خود را از این طریق عرضه نمایند و خریداران می توانند محصولات آنها را از جمله نرم افزار,کتاب ،قطعات و به طور کلی کالای مورد نظر خود را انتخاب و در صورت تمایل خریداری نمایند.
11 خرید اینترنتی چیست؟
خرید اینترنتی بدین معنی است که فروشگاههایی که متصل به این سیستم هستند محصولات خود را در سایت های اینترنتی عرضه می کنند و خریداران با توجه به طبقه بندی موجود می تواند محصولات مورد نیاز خود را از طریق اینترنت خریداری می کند.
12 طریقه خرید از فروشگاه های اینترنتی چگونه است؟
در این فرایند خریدار با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی محصول یا محصولات خود را انتخاب و آن را در سبد خرید مجازی خود قرار می دهد.و خریدار با انتخاب استان و شهرستان محل اقامت و تعیین روش پرداخت وجه,خرید خود را قطعی می کند.
13منظور از پهنای باند چیست؟
پهنای باند در واقع میزان اطلاعاتی است که در طول ماه توسط سایت شما می تواند رد وبدل شود مثلا فرض کنید شما یک فایل ۱ مگابایتی رار روی سایت خود قرار دهبد و پهنای باند ماهیانه ی سایت شما ۲۰ گیگا بایت می باشد . در این صورت این فایل ۱ مگابایتی در طول ماه ۲۰۰۰۰ بار می تواند توسط افراد در اینترنت دانلود شود.
14چه مقدار فضا برای سایت من کافی است؟
مقدار فضای لازم بستگی به نوع طراحی و فعالیت شما در سایتتان دارد. شما باید حجم فایل هایی که سایت شما را در بر میگیرد را محاسبه کنید ومقدار فضایی بیشتر از آنچه محاسبه کرده اید را خریداری کنید.
15کدام پسوند برای من مناسب است؟
همه مردم ابتدا در مورد پسوند com. فکر می کنند اگر نام دامنه مورد نظرتان با پسوند com. آزاد می باشد آن را به ثبت برسانید اگر نتوانستید با پسوند com. دامنه ای را به ثبت برسانید پسوندهای دیگری نیز وجود دارند. البته بعضی از پسوندها ممکن است برای وب سایت شما مناسبتر باشد com / .net / .org / .info / .biz / .ir. پسوندهای متداوالتری هستند و سبب می شوند تا ترافیک سایت شما افزایش یابد.
16سایت داینامیک و استاتیک چه تفاوت هایی دارند؟
اصولا سایتهای ایستا یا استاتیک سایتهایی هستند که ضرورتی برای تغییر مداوم اطلاعات آنها احساس نمی شود. اینگونه وب سایتها معمولا تنها جهت معرفی کاربرد دارند،عملیات محتوایی سایت به ندرت صورت می پذیرد و در مقابل سایتهای پویا نیاز شدید به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و بنا به نیازمندی و کاربرد سایت طراحی و توسعه می یابند .
17بهینه سازی وب سایت چیست؟
روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتورهای جستجو دریافت می کند سئو جنبه های متفاوتی دارد از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند ، به عبارت دیگر سئو به این معناست : اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتورهای جستجو قابل فهم است.سئو تنها درباره ی موتورهای جستجو نیست بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
18آیا بهینه سازی برای هر وب سایتی لازم و ضروری است؟
جواب این سوال کاملا بسته به توقع شما از وبسایتتان دارد . بهینه سازی کمک می کند یک وب سایت در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد در نتیجه باعث بیشتر دیده شدن سایت می شود. در واقع یک نوع تبلیغات مدرن آنلاین به حساب می آید. زمانی جواب خیر است که شما علاقه ای به بیشتر دیده شدن نداشته باشی
19پشتیبانی وب سایت چیست؟
نگهداری و پشتیبانی سایت سرویسی است که به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به روز نگه دارید همچنین سرویس پشتیبانی به شما کمک می کند تا ترافیک خود را افزایش دهید و کاربران بسیاری را جذب خود کنید. پیشنهاد ما یک سرویس نگهداری و پشتیبانی وب سایت سفارشی است که به شما امکان ویرایش، بروزرسانی و مدیریت وب سایت را می دهد ما چندین بسته ی پشتیبانی وب سایت را به شما ارائه خواهیم داد تا بر اساس نیاز های خود یکی از بسته ها را انتخاب کنید.
20شارژ مجدد هاست و دامین به چه صورت است؟
هاست و دامین پس از ثبت به مدت یک سال فعال می باشد و بعد از یک سال باید مبلغی برای تمدید آن پرداخت شود.
21هزینه طراحی و پیاده سازی وب سایت چگونه تعیین می شود؟
این مورد دقیقا با نیاز شما رابطه مستقیم دارد ، شاید شما وبسایتی ساده و کم هزینه بخواهید یا مدیر یک شرکت بزرگ باشید که سایتی در خور نام تجاریتان میخواهید. در هر صورت هزینه نسبت به کاری که قرار است انجام شود تعیین خواهد شد.
22آیا مدیریت یک وب سایت نیاز به اموزش دارد؟
بله و ما این کار را به صورت رایگان برای شما انجام خواهیم داد، مگر در صورتی که شما خود از قبل با مدیریت وبسایت آشنایی داشته باشید.آموزش حضوری بنا به نیاز مشتری در محل دفتر ما قابل انجام خواهد بود.